Giorgio Armani

Een gids voor Giorgio Armani

Als je op zoek bent naar een high-end modelabel, heb je vast wel eens gehoord van Giorgio Armani. Deze Italiaanse modeontwerper werd bekend in het begin van de jaren 1970 toen hij werkte voor Hilton, Cerruti en Allegri. Nadat hij zijn eigen bedrijf had opgericht, breidde hij zijn activiteiten uit naar muziek, sport en luxehotels. De naam Armani is synoniem met luxe en elegantie, en zijn kleding gaat lang mee.

Giorgio Armani is een modeontwerper

Giorgio Armani, geboren in Piacenza, Italië, is een icoon van de modewereld. Zijn vroege leven werd gekenmerkt door een nederige start. Hoewel hij een medische carrière ambieerde, gaf Armani zijn studies op om in het Italiaanse leger te dienen. Na een korte periode in de medische wereld keerde hij naar huis terug en werkte als etaleur in een plaatselijk warenhuis. Later vond hij zijn weg naar de herenkledingafdeling, waar hij een stijl van wereldklasse ontwikkelde.

Giorgio Armani’s werk heeft een internationaal niveau bereikt en zijn ontwerpen kunnen worden vergeleken met het werk van de grootste kunstenaars uit het verleden. Zijn ontwerpen zijn vaak ongestructureerd, waardoor ze comfortabel en mannelijk zijn, maar ook vrouwelijk genoeg voor vrouwen. In 2000 eerde het Guggenheim Museum in New York Armani met een tentoonstelling die zich richtte op zijn sociale invloed en baanbrekende betrokkenheid bij film. Het eerbetoon aan het werk van Armani bracht hem ook erkenning.

Sinds het einde van de jaren zeventig heeft Giorgio Armani een grote invloed gehad op de modewereld. Door kleding te ontwerpen die het lichaam weerspiegelt en het traditionele design uitdaagt, werd Armani een veelgevraagd modeontwerper. Zijn mode is zeer gewild bij beroemdheden en heeft de manier veranderd waarop de gemiddelde Amerikaan tegen mode aankijkt. De Italiaanse modeontwerper is uitgegroeid tot een van de meest invloedrijke mannenontwerpers in de geschiedenis.

Hij is een eenmanszaak

Giorgio Armani’s imperium is het grootste in de mode-industrie. Met meer dan 3.000 werknemers en meer dan 2.473 verkooppunten is Armani uitgegroeid tot een wereldmerk met zeven verschillende meubel- en modelijnen, 16 cafés en restaurants, twee hotels en zelfs een basketbalteam. Het bedrijf is nu 2,19 miljard euro waard, wat ongeveer gelijk is aan de gecombineerde omzet van concurrenten als Dior en Versace.

De Italiaanse ontwerper Giorgio Armani is nog steeds miljardair en heeft een stevige greep op zijn imperium. Dat heeft hij gedaan sinds hij het bedrijf tien jaar geleden oprichtte, maar hij wordt geconfronteerd met de onvermijdelijke vragen over zijn toekomst. Gaat hij met pensioen of gaat hij iets anders doen? Terwijl zijn concurrenten misschien meer bereid waren om te laten gaan, heeft Armani bewezen dat hij een succesvol merk kan blijven runnen, zelfs als hij een eenmanszaak is.

In het verleden heeft Armani zijn bedrijf uitgebreid met andere, minder exclusieve takken, zoals een parfumbedrijf. Vandaag heeft de Armani-groep een omzet en een winst van meer dan een miljard euro. In 2004 was het imperium van Giorgio Armani een van de grootste in de mode-industrie, met een winst van 152 miljoen dollar op 1,3 miljard euro. Maar hoe heeft Armani het gedaan?

Hij liet de zomen rauw

Toen hij in 1991 zijn eigen label begon, was Giorgio Armani al 41 jaar oud. Zijn vader, Sergio, was architect, en hij was al 18 jaar werkzaam in de modewereld. Hij begon als etaleur bij La Rinascente en werd vervolgens herenknecht bij Nino Cerruti. Cerruti gooide Armani eens een stapel stoffen toe en hij koos de stoffen die hij het mooist vond. Dit gaf Armani een goed inzicht in de herenmode en de stoffen.

Hij is een rationalist

De beroemde Italiaanse modeontwerper is bekend om zijn sportkleding en heeft een bijzondere voorliefde voor voetbal. Hij heeft twee keer pakken ontworpen voor het Engelse nationale team. Het Italiaanse modehuis werd benoemd tot goodwill-ambassadeur voor de Hoge Commissaris van de Verenigde Naties voor Vluchtelingen en hij ontwierp de uniformen van verschillende professionele sportteams. In 2006 lanceerde hij de EA7-collectie, geïnspireerd door de Oekraïense voetballer Andriy Shevchenko.

De Armani Group heeft samengewerkt met Century Properties om het interieur van Century Spire in Makati, Manila te ontwerpen. De gedurfde structuur en de schuine gevels van het gebouw hebben het de reputatie bezorgd van een wereldwijd herkenningspunt. De stijl en het comfort van de ontwerper werden toegepast op de interieurs van het gebouw. In overeenstemming met Armani’s engagement voor een duurzaam milieu heeft de Armani Groep een prioriteitsanalyseproces ingevoerd dat haar doelstellingen afstemt op de internationale normen voor duurzaamheidsrapportering.

Na een aantal jaren als freelance ontwerper te hebben gewerkt, besloot Armani in 1975 zijn eigen label te beginnen. Hij vormde een team met ontwerper Sergio Galeotti en richtte Giorgio Armani S.p.A. op. Samen ontwikkelden zij hun herenkleding, die vandaag de dag nog steeds populair is. Dit proces heeft ook zijn filosofie gevormd, die hem in staat stelt kleding te ontwerpen die tijdloos en veelzijdig is.

Hij is geïnteresseerd in sport

De ontwerper heeft een grote belangstelling voor sport en is verscheidene malen opgetreden bij sportevenementen, waaronder de Olympische Winterspelen van 2006 in Londen. Hij is ook eigenaar van het basketbalteam Olimpia Milano en heeft uniformen ontworpen voor Italiaanse Olympische en Paralympische teams. Armani’s ontwerpachtergrond heeft geleid tot talrijke samenwerkingen, waaronder het ontwerpen van de loungeruimte van het team. Hier zijn enkele van zijn sportprestaties.

In het begin van de jaren 1990 had Armani wereldwijd 2.000 winkels en begon hij zijn activiteiten uit te breiden naar woningtextiel en -decoratie. In het begin van de jaren 2010 raakte Armani geïnteresseerd in hoteldesign. Hij ontwierp de kostuums voor American Gigolo, geregisseerd door Paul Schrader. De ontwerper werkte daarna meer dan tien jaar als freelancer voor het bedrijf. Aan het eind van de jaren zestig ontmoette Armani de voetballer Sergio Galeotti, met wie hij later samenwerkte.

Sport is altijd een grote passie van Giorgio Armani geweest. Deze passie is tot uiting gekomen in succesvolle samenwerkingen met verschillende atleten in de loop van de geschiedenis van zijn bedrijf. Armani heeft ook samengewerkt met verschillende topatleten die in ondergoedcampagnes te zien zijn geweest. Naast zijn betrokkenheid bij diverse sportevenementen is Giorgio Armani ook mede-eigenaar van het basketbalteam Olimpia Milan. Deze band tussen de ontwerper en zijn geliefkoosde sport is een belangrijk onderdeel van zijn zakelijk succes.

Het is een high-end merk

Hoewel de meeste high-end merken one-man-shows zijn, zijn er enkele verschillen tussen Armani en VBC. Armani werd opgericht door Giorgio Armani en is een familiebedrijf. De oprichter heeft altijd beweerd dat het een elitair merk is. De website van Armani is echter subtiel en beoogt meer consumenten aan te spreken. De website van Armani maakt het ook heel gemakkelijk om de voordelen van verschillende soorten stoffen zoals wol en zijde te begrijpen.

De hoofdlijn van Giorgio Armani staat bekend om de productie van klassieke kleding van hoge kwaliteit, zoals Oscar-jurken en Armani-pakken. Deze lijn is gericht op een jonger, modebewust publiek. De Emporio Armani-lijn wil een verscheidenheid van consumenten aanspreken, waaronder de leeftijdsgroep 25-35 jaar. De prijzen van het merk weerspiegelen de doelgroep. Maar ook al zijn de producten niet zo duur, ze zijn toch van hoge kwaliteit.

Het merk Giorgio Armani bestrijkt alle gebieden van de mode-industrie. Het verkoopt kleding, brillen, juwelen en accessoires. Naast de kledinglijnen biedt het lifestyle-merk Giorgio Armani ook accessoires en woonaccessoires aan. Dit maakt het merk Giorgio Armani tot het bekendste luxekledinglabel ter wereld. De esthetische filosofie van het merk staat voor casual raffinement en elegante, eenvoudige looks.

Giorgio Armani 0nline Shop

Als u een fan bent van Italiaanse designerkleding en accessoires, kijk dan eens in de online winkel van Giorgio Armani. De accessoirelijn van het merk is de perfecte plek om te shoppen voor sensationele stukken. U krijgt niet alleen klassiek Italiaans design, maar ook accessoires die jarenlang meegaan. Deze tassen, portemonnees en schoenen zijn een geweldige manier om een fashion statement te maken en toch betaalbaar te zijn.

De online winkel van Giorgio Armani verzendt momenteel geen internationale producten, maar u kunt in vele andere landen terecht met de hulp van een persoonlijke shopper. De dienst is gratis en Big Apple Buddy kan u helpen producten in de VS te kopen en ze over de hele wereld te verzenden! U kunt zelfs artikelen tegen een lagere prijs kopen in een online winkel van Giorgio Armani en ze rechtstreeks bij u thuis laten bezorgen, zodat u bespaart op de verzendkosten.

Het merk staat bekend om de combinatie van klassiek en modern in hun ontwerpen. Hun kleding wordt vaak gekenmerkt door strakke lijnen, ongestructureerde snitten en zachte stoffen in ton-sur-ton kleuren. Of u nu op zoek bent naar een jurk of een blazer, Armani heeft het perfecte accessoire voor u. Een stijlvol en tijdloos ensemble dat gegarandeerd in het oog springt. De Giorgio Armani online winkel biedt designer jurken, truien en jassen, evenals accessoires en is altijd op voorraad.

Bespaar geld op designer mode tijdens de Giorgio Armani Sale

Als u op zoek bent naar een manier om geld te besparen op designer mode, is er geen betere tijd dan de huidige Giorgio Armani Sale. Bespaar tot 50% op designerartikelen en geniet van gratis verzending bij bestellingen van meer dan $75, een gratis lippenstift en highlighting palette bij een aankoop van $200. Gebruik de code “SPRING” om 15% extra korting op uw aankoop te krijgen.

De naam Armani belichaamt de Italiaanse stijl en het merk is altijd de meest begeerde vertegenwoordiger van de Italiaanse modewereld geweest. Met zijn geraffineerde esthetiek en tijdloze ontwerpen is het merk synoniem geworden voor Italiaanse stijl en raffinement bij uitstek. Armani Collezioni, de nieuwste collectie van het merk, belichaamt de verfijnde stijl en de cutting-edge tailoring die hun kleding zo begeerlijk maken. En aangezien ze voor zowel mannen als vrouwen zijn ontworpen, is de Giorgio Armani Sale zeker een geweldige deal!

De Armani Sale omvat ook een nieuwe lijn, Armani Collezioni genaamd, die een diffusielijn van het merk is. In tegenstelling tot de Armani Sale, is de Armani Collezioni lijn veel lager geprijsd dan Giorgio Armani. Het Armani Collezioni label is gewoonlijk zwart op wit en bevindt zich onder het Armani logo. Beide Armani-merken hebben hun eigen collecties, maar beide worden alleen verkocht in warenhuizen van hoge kwaliteit. De Emporio Armani lijn heeft een samenwerking met Reebok, en hun schoenen heten EA7.

Titel

Nach oben