Gucci

Maurizio Gucci, Domenico De Sole en Marco Bizzarri

Maurizio Gucci was vroeger liftbediende in het Savoy Hotel. Later studeerde hij af aan de Savoy School of Business en werd verkoopmanager in een modehuis. Zijn vader, Domenico Gucci, was de directeur van het bedrijf tot 1993. In de daaropvolgende jaren ontwikkelde Maurizio’s carrière zich verder toen hij Domenico De Sole, Domenico Ford en Marco Bizzarri ontmoette en met hen trouwde.

Maurizio Gucci was liftbediende in het Savoy Hotel

Maurizio Gucci was de zoon van een Italiaanse immigrant die begon als liftbediende in het Savoy Hotel in Londen. Hij erfde het bedrijf van zijn vader toen hij nog een kind was en leidde het als voorzitter tot het begin van de jaren 1990. Te midden van alle chaos bracht hij een groep Bahreinse investeerders binnen die hem hielpen het bedrijf nieuw leven in te blazen. Daarbij liquideerde hij de aandelen van zijn vader in Gucci en InvestCorp kocht zijn aandelen in het bedrijf. Tegen het einde van het decennium was Maurizio Gucci nog steeds de enige eigenaar van het bedrijf, omdat zijn enige zoon was overleden.

Maurizio Gucci’s ondernemingsgeest begon al op jonge leeftijd. Hij verliet zijn geboortestad Florence om te gaan werken als liftbediende in het Savoy Hotel. Toen hij als liftbediende werkte, werd hij geïnspireerd door de luxueuze handtassen en accessoires die hij zag. Hij was al snel gefascineerd door het ontwerp van deze tassen en tegen het begin van de jaren 1900 was het merk beroemd en succesvol geworden.

Het Savoy Hotel was een chic hotel in het begin van de 20e eeuw en de eigenaars waren erop gebrand personeel uit Frankrijk aan te werven. Tot hun klanten behoorden de Prins van Wales en vele aristocratische vrouwen. In 1897 werden Ritz en zijn partners uit het hotel ontslagen. Andere werknemers namen ontslag uit protest tegen beschuldigingen van diefstal. Sindsdien is het hotel het Ritz Hotel.

Tijdens zijn eerste jaren in Londen, was Gucci liftbediende in het hotel. Toen hij in het Savoy Hotel werkte, leerde hij over kwaliteit en verhoogde hij de prijzen van zijn producten. Als gevolg daarvan werd zijn winkel bekend om zijn unieke vakmanschap. Tegen het einde van 1923, werd de winkel van Gucci bezocht door de lokale elite en rijke toeristen. In 1924 was hij een van de beroemdste herenoutfitters ter wereld geworden.

Domenico De Sole

Domenico de Sole, de CEO van Gucci, blijft liever verborgen achter een bureau dan zich uit te rekken op een tafel. Hij staat aan het roer van het luxe modehuis sinds 2004, toen hij nog maar 23 was. Het recente vertrek van LVMH CEO Francois Pinault zou de toekomst van Gucci echter onzeker kunnen maken. Terwijl hij momenteel partner is bij het internationale advocatenkantoor Patton Boggs, was De Sole bijna 10 jaar lang de chief executive van het merk. Tijdens zijn periode bij Gucci, bekleedde hij ook verschillende andere bestuursfuncties, waaronder Gap Inc, Sotheby’s, Bausch & Lomb en Ermenegildo Zegna. De Sole, die in Hilton Head Island woont, heeft ook een voorliefde voor kunst en cultuur.

Domenico De Sole, geboren in Rome en rechten gestudeerd aan Harvard, heeft in het verleden hard gewerkt. Voor hij in de Gucci zaak stapte, was hij fiscaal jurist in Washington. Hij was ook de CEO van Gucci en getrouwd met een Amerikaanse vrouw. Zijn succes komt echter niet zonder uitdagingen. Hoewel zijn dochters ongetwijfeld hard zullen werken om het voortdurende succes van het merk te verzekeren, zullen zij niet vaak tegenover elkaar staan in het bedrijfsleven.

Van het nieuwe leiderschapsteam wordt verwacht dat zij hun werk bij Gucci voortzetten en nieuwe ideeën en innovatie in het bedrijf brengen. De stijl van leidinggeven en de visie van De Sole hebben de geschiedenis van het bedrijf bepaald. De recente benoeming van Ford en De Sole kan echter een langetermijneffect hebben op het succes van de onderneming. De twee hebben lange tijd samengewerkt en het is waarschijnlijk dat hun vertrek een aanzienlijke invloed zal hebben op de omzet van de onderneming.

Domenico Ford

Voorzitter en CEO van Tom Ford International is Domenico De Sole, een voormalige president en CEO van de Gucci Group. Zijn zakelijke ervaring omvat het leiden van Tom Ford International, Sotheby’s veilinghuis en Gucci Group. Hij is thans bestuurder van Acamar Partners. Hij is een investeerder en bestuurslid sinds 2003. Als voormalig directeur van Gucci heeft hij een uitgebreide kennis van de mode-industrie en heeft hij zitting gehad in talrijke raden van bestuur.

Als voorzitter van Tom Ford International ontmoette Domineco De Sole Tom Ford bij Gucci en hielp hij het bedrijf door het faillissement en het daaropvolgende herstel te loodsen. Hij speelde inderdaad een sleutelrol in het succes van Gucci en zijn zustermerken, waaronder Yves Saint Laurent, Bottega Veneta en Boucheron. In zijn hoedanigheid van voorzitter heeft De Sole het bedrijf met succes verdedigd tegen een vijandig overnamebod van LVMH en haar moedermaatschappij PPR.

In de jaren na de verkoop trad Ford terug als president van het bedrijf en werd Domenico Ford vervangen. De verhuizing leidde tot een langdurige, bittere en soms gewelddadige strijd tussen de twee mannen. De Sole, een geboren Romein, kreeg in 1970 een beurs voor Harvard Law School. Hij verhuisde naar Boston om Harvard Law School te volgen, waar hij zijn toekomstige vrouw ontmoette, met wie hij twee dochters kreeg. Begin jaren zeventig werkte hij bij een advocatenkantoor in Boston, waar hij zijn toekomstige vrouw ontmoette, die later voorzitter zou worden van Patton, Boggs & Blow.

Hoewel het succes van Ford en De Sole bij Gucci niet te ontkennen was, was er geen garantie dat de nieuwe creatief directeur even succesvol zou zijn. Hoewel het onwaarschijnlijk was dat het succes van Ford onmiddellijk zou worden herhaald, had het bedrijf te kampen met dalende verkoopcijfers, zelfs na de aanstelling van de nieuwe creatief directeur. Ford en De Sole werden uiteindelijk vervangen door Alessandro Michele en Marco Bizzarri. Hoewel deze veranderingen de trend niet onmiddellijk hebben doen keren, blijft het merk in goede handen.

Marco Bizzarri

Marco Bizzarri is een Italiaanse zakenman die sinds januari 2015 de functie van president en CEO van Gucci bekleedt. Voorheen was hij CEO van Stella McCartney en Bottega Veneta. In 2012 werd hij lid van het Uitvoerend Comité van Kering. Hij werd geboren in 1962 in Reggio Emilia, Italië, en groeide op in Ruberia. Bizzarri heeft geen details gegeven over zijn ouders of broers en zussen.

Als jonge man werkte Bizzarri bij Marithe & Francois Girbaud in Parijs en de Mandarina Duck Group. Hij heeft ook enige tijd als consultant voor Accenture gewerkt. In april 2017 werd hij onderscheiden met de inaugurele International Business Leader Award tijdens de vernieuwde The Fashion Awards van de British Fashion Council. In mei 2022 verwelkomde de Italiaanse mode-industrie betalingen met cryptocurrency’s als betaalmiddel. Marco Bizzarri, de CEO van Gucci, heeft de naam van zijn vrouw niet bekend gemaakt. In maart 2020 schonk hij echter 100.000 euro aan Ausl IRCCS in Reggio Emilia.

Naast de versterking van het bottom-up proces heeft Bizzarri een schaduwraad opgericht om te luisteren naar ideeën van medewerkers van lagere niveaus. Een voorbeeld van een project dat uit dit proces is voortgekomen is Gucci Places, een reis-app. Bizzarri erkent het belang van suggesties van klanten, maar doet ook zijn best om er afstand van te nemen. Hoewel Gucci bekend staat om zijn gedurfde ontwerpen, schrikken veel andere modemerken ervoor terug om gedurfde stappen te zetten.

Bizzarri heeft niet alleen de cultuur van het merk ingrijpend veranderd, hij heeft ook de nieuwe koers uitgezet. Zijn “mensen eerst” filosofie heeft geleid tot positieve veranderingen in de Gucci cultuur. Hij heeft de cultuur getransformeerd van angst naar empowerment. Door zijn humane, opgewekte aanpak en zijn bescheidenheid heeft Bizzarri een positieve invloed gehad op het bedrijf. Door haar werknemers aan te moedigen en innovatieve ideeën te implementeren, is Gucci in staat om haar concurrenten voor te blijven.

Alessandro Michele

Alessandro Michele kwam in 2015 bij Gucci met een visie voor een nieuwe richting voor het merk. De ontwerper versmelt klassieke elementen met moderniteit, en zijn collecties zijn geïnspireerd op antieke kunst, stoffige museumarchieven en antiquiteiten. Hoewel zijn werk een afscheid is van de modewereld, zou hij wel eens definitief kunnen overstappen naar toneel- en kostuumontwerp. In dat geval zal hij de historische glamour een beetje moeten afzwakken.

Zoals Alessandro Michele uitlegt, is Hollywood de Amerikaanse Olympus, dus was het voor het merk niet meer dan normaal om daar een pre-fall show te houden. De Love Parade was een indrukwekkende show met meer dan 100 looks in heren- en damesmode. Er was letterlijk alles, van smoking tot broekpak. Zelfs de accessoires waren prachtig. Maar wat de show zo bijzonder maakte, was de ongelooflijke aandacht voor de modellen.

Alessandro Michele van Gucci is hier het perfecte voorbeeld van. Michele is een visionaire ontwerper en zijn creatieve visie zal de meest iconische modestukken tot leven brengen. Zijn collecties zullen nog lang na zijn overlijden herinnerd worden. Of hij nu ontwerpt voor de high fashion elite of voor de gewone man, hij heeft een gave om een statement te maken. De beste voorbeelden zijn die met een scherp oog voor kleur, vorm en patroon.

Michele’s eclectische stijl wordt ook wel de Gucci Gang genoemd. Zijn surrealistische esthetiek heeft geslachtsloze codes voortgebracht zoals de Gucci Gang. Michele maakt niet alleen high-end ontwerpen van topontwerpers, maar werkt ook aan digitale presentatie. Een van die presentaties was een video met een Italiaanse actrice in een stad. En hij is een meester in het surreële.

Gucci online shop

De Gucci online shop heeft een revolutie teweeggebracht in de aanwezigheid van het luxemerk op het internet. Toen de site in 2002 werd gelanceerd, werd opnieuw gedefinieerd wat een e-commerce website kon doen. De webaanwezigheid van het merk is esthetisch aantrekkelijk en gemakkelijk te navigeren, maar biedt ook de best mogelijke klantenservice. Deze online winkel biedt een aantal geweldige functies, waaronder een geschenkverpakkingsservice en een uitgebreid retourbeleid. Dit maakt het de ideale plaats om luxegoederen te kopen.

Voor degenen die aarzelen om high-end items online te kopen, Gucci biedt een aantal voordelen om uw beslissing gemakkelijker te maken. Er is een retour- en omruilbeleid, en u kunt uw bestelling personaliseren met een boodschap. Bovendien wordt uw bestelling binnen vier werkdagen verzonden – meestal in een gemerkte draagtas – zodat u niet eens lang op uw bestelling hoeft te wachten.

De Gucci online shop is een geweldige manier om een fashion statement te maken en tegelijkertijd geld te besparen. Het Italiaanse merk begon als een winkel in bagage en lederwaren, maar is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal luxe modemerk. De kenmerkende stijl van het bedrijf, die vrouwelijke en mannelijke elementen combineert, doet denken aan zijn wortels in Florence. Het merk is uitgegroeid tot een vaste waarde in de luxe mode en is een icoon van Italiaans vakmanschap. Creatief directeur Alessandro Michele kwam in 2015 bij het bedrijf en heeft Gucci geholpen een wereldwijd modestatement te worden met zijn visionaire ontwerpen en esthetiek.

Een andere betaalmethode is Klarna. Als je Klarna nog niet kent: Het is een innovatieve betaaloplossing van derden waarmee u nu kunt kopen en later kunt betalen. Net als Apple Pay is de Klarna-app compatibel met je Klarna-betaalkaart, wat betekent dat je er in elke Gucci-winkel wereldwijd mee kunt winkelen. In tegenstelling tot Klarna accepteert Gucci echter geen PayPal of Apple Pay, wat populaire opties zijn voor online aankopen.

Hoe vind je een Gucci uitverkoop

Als je op zoek bent naar een geweldige deal voor een Gucci tas, handtas of ander item, dan heb je geluk. Het grootste merk biedt deze zomer een Gucci uitverkoop aan, en er zijn vele manieren om geweldige deals te vinden op Gucci merchandise. Ten eerste kunt u online zoeken naar een lijst van winkels die uitverkoop houden. Deze winkels hebben meestal een Gucci uitverkoop en bieden gereduceerde prijzen, maar je kunt ook kijken bij lokale winkels die het merk voeren.

Gucci’s nieuwe creatief directeur, Alessandro Michele, heeft een geheel nieuwe esthetiek voor het merk gecreëerd. Dit betekent dat u prachtige kleding en accessoires zult vinden, versierd met logo’s en buiten-wereldse details. Je kan een Gucci uitverkoop online of in een warenhuis vinden. Dan kun je een geweldige deal krijgen bij het kopen van een Gucci tas tegen outlet prijzen. Kijk wel even naar het retourbeleid van het merk.

Als je van de klassieke stijl van Gucci tassen houdt, maar op een budget zit, is de Gucci uitverkoop een geweldige manier om geld te besparen. Deze uitverkoop duurt maar een paar dagen en omvat honderden afgeprijsde artikelen. De Marmont tas is een klassiek en tijdloos model dat de tand des tijds zal doorstaan. Bij Gilt kun je een van deze iconische tassen voor minder dan de helft van de prijs krijgen.

De Marmont Bag is een klassieker, en je kunt hem voor een gereduceerde prijs online kopen bij Net-a-Porter. Het merk verkoopt de Marmont Bag in verschillende maten en kleuren, en je kunt een zwarte, witte of stofroze tas krijgen voor slechts $1.251. Andere plaatsen om te kijken voor een Gucci uitverkoop zijn Nordstrom en Neiman Marcus. Nordstrom en Harrods bieden ook vaak geweldige aanbiedingen op Gucci producten. Ook kun je op Black Friday een Gucci sale vinden, en veel winkels hebben een loyaliteitsprogramma.

Een andere goede manier om een Gucci uitverkoop te vinden is via doorverkoop sites. Fashionphile is zo’n site die luxemerken verkoopt en de best verkochte artikelen van Gucci aanbiedt. Probeer de GG supreme Padlock Shoulder Bag – deze tas heeft een interessant ontwerp en weelderige versieringen. Als je een Gucci tas wilt kopen, heb je veel opties om uit te kiezen. U zult zien dat u geld kunt besparen op het luxemerk dat u altijd al wilde bezitten.

Als u een authentieke Gucci handtas wilt kopen, kunt u geld besparen met een Gucci uitverkoop. De accessoires en handtassen van het merk zijn vaak duurder dan de normale prijzen. Gelukkig maakt Gucci het merk betaalbaarder dan ooit tevoren. Als u op zoek bent naar een goede deal, kunt u een geweldige Gucci tas online vinden voor een prijs die past bij uw budget. En als u niet kunt beslissen over een kleur, is de uitverkoop de perfecte gelegenheid om precies het model te kopen dat u zoekt.

Titel

Nach oben