VETEMENTS

VETEMENTS

Vetements Group AG is een modelabel en ontwerperscollectief opgericht in 2014. Het bedrijf werd in 2014 opgericht als een “designcollectief” door Demna Gvasalia en Guram Gvasalia. Vandaag wordt Vetements erkend als een van de toonaangevende luxemerken in de mode. Voor degenen die niet bekend zijn met het bedrijf: het is het eerste luxe modemerk dat is opgericht door twee voormalige modelzussen. Het merk is opgericht door de zussen Gvasalia, Demna en Guram, en is al snel een modebestemming geworden.

Demna Gvasalia

Demna Gvasalia is een Georgische modeontwerper, creatief directeur van Balenciaga en medeoprichter van Vetements. Zij heeft talrijke prijzen gewonnen, waaronder die voor beste creatief directeur van een modehuis in één seizoen. Haar ontwerpen zijn beïnvloed door de natuur en haar gelijknamige label heeft wereldwijde erkenning gekregen. De lijn, die in 2008 werd opgericht, heeft een grote aanhang in de mode-industrie.

De ommekeer in het lot van Gvasalia en het merk dat ze in 2005 oprichtte, is een ander voorbeeld van de transformatie van de mode. Vijf jaar geleden nam ze een baan aan bij het experimentele label VETEMENTS, maar kondigde eerder dit jaar haar pensioen aan. De aankondiging volgt op een voortdurende tendens naar kortere looptijden voor modeontwerpers en een grotere elasticiteit in het imago van hun merken. Hier zijn een paar van haar meest opmerkelijke momenten.

De eerste collectie was een ironisch eerbetoon aan Gvasalia, de medeoprichter van het label. De collectie omvatte iconische stukken zoals de truckerpet met een slogan, maar met een mainstream appeal. Het merk oogt gesofisticeerder en gepolijster dan veel van zijn tijdgenoten, maar zijn esthetiek blijft stevig geworteld in zijn anti-modieuze label. Een collectie moet echter voortdurend worden bijgesteld om revolutionair te blijven.

Eerder dit jaar werd een duidelijker ontwerpidentiteit ontwikkeld. Hoewel dit een verrassing was, weerspiegelt het de trend dat een gerenommeerde ontwerper een groot label verlaat om een nieuw creatief project na te streven. Demna Gvasalia zal door velen worden gemist, maar ze zal binnenkort weer in de schijnwerpers staan. Dus waar gaat de ontwerper nu heen? De toekomst ligt in haar handen. Wie weet, misschien werkt ze wel aan een nieuw project.

Martin Margiela

Martin Margiela’s eerste VETEMENT S/S ’90 collectie is een iconisch voorbeeld van het avant-garde design van het label. In deze collectie dragen modellen jurken die hun gezicht bedekken en op de pagina’s van kranten zijn afgedrukt. De collectie werd gecreëerd om tegenwicht te bieden aan het spektakel en de glamour van de mode-industrie. De naam van het merk is een woordspeling op het woord anti-fashion, verwijzend naar de houding van het label ten opzichte van de mode-industrie.

De op VETEMENT geïnspireerde kleding van Martin Margiela is, net als die van Demna Gvasalia, beïnvloed door de stijl van de legendarische ontwerper. Demna Gvasalia, die ooit voor het beroemde Maison Margiela werkte, studeerde aan dezelfde universiteit als de overleden ontwerper. Bij de recente shows van het label werden modellen van de straat gecast en de locaties waren niet bijzonder chique. De naam is ook een knipoog naar de term “kleding”, aangezien de kleding wordt gedragen door modellen die niet chique gekleed zijn.

“Vetements speelt in op een nieuwe wereldorde waarin de krachten van kapitaal en technologie de natiestaat hebben verdrongen,” zegt Slavoj Zizek. De collecties van Vetements zijn in wezen utopisch, en de ontwerpfilosofie van het merk weerspiegelt dit. Het merk produceert ook geen voorseizoen-, resort- of cruisecollectie. Het merk maakt niet alleen kleding die niet modieus is, maar haalt ook het beste uit de ruimte waarin het zich bevindt door verschillende stijlen te combineren.

Nina Nitsche, die meer dan twee decennia voor het legendarische Maison Martin Margiela heeft gewerkt, heeft zich bij het Vetements-team gevoegd. Zij was Margiela’s eerste assistente en nam de leiding over na zijn vertrek. Nitsche zal het designteam van Vetements onder Gvasalia leiden. Het duo heeft ook een kledinglijn opgericht, Balenciaga genaamd, die haar voorjaarscollectie in Parijs zal showen.

Reebok Pump Fury

Reebok Pump Insta Pump en Vetements zijn een samenwerking tussen modeontwerpers. Deze sneakers combineren hoogwaardige materialen met een comfortabele pasvorm. De schoenen zijn verkrijgbaar in drie kleuren: zwart, wit en grijs. De gelijknamige kleur is de bestseller van de collectie. Je kunt dit paar voor een goede prijs in elke Reebok-winkel kopen. Ze zijn geschikt voor zowel mannen als vrouwen.

De Vetements x Reebok Pump Instapump Fury is een hybride van hightech en mode. Het heeft een bovenwerk van ademend mesh en een op een waterpistool geïnspireerde bel. Dit model is verkrijgbaar in twee kleurstellingen: fluorescerend roze en groen. Deze sneakers zijn eind 2017 uitgebracht, maar ze vallen nog steeds op in de markt met hun verbluffende prijs. Plus, ze maken een statement.

De Reebok Pump Fury zal in de lente/zomer van 2017 verkrijgbaar zijn. Beschikbaarheidsdata en prijzen zijn nog niet bevestigd. Trainer verzamelaars kunnen rekenen op een uitgave van ongeveer 600 dollar voor een paar. De Insta Pump Fury wordt naar verwachting begin volgend jaar gelanceerd. De prijs van de schoen is hoog, maar het zal de moeite waard zijn wanneer het high-fashion design wordt geleverd.

Onder de merken die samenwerken met Reebok is ontwerper Demna Gvasalia, wiens Triple S sneakers over de hele wereld bekend zijn. Deze samenwerking met Reebok is een “genetisch gemodificeerde” Reebok Pump. Het logo van het merk staat op de voorkant van dit model. Het logo staat ook op de zijkant van de schoen en doet denken aan een emoji.

Politie collectie

De SS20-collectie van VETEMENTS speelt dit seizoen in op thema’s als uniformiteit, globalisme en kapitalisme. Met shorts in “politiestijl”, rode biezen en een kleermakerskuif verkent de collectie thema’s als kapitalisme, vrijheid en globalisme. Ontworpen voor de streetwear fashionista, is de collectie geïnspireerd op de politie-uniformen gedragen door agenten.

De donkere, broeierige sfeer van de collectie is een knipoog naar het politiekorps van Hong Kong. Het merk heeft 165 kledingstukken uit de collectie, met ondersteboven gekeerde anarchietekens en slogan t-shirts. De contrasterende blauwe strepen zijn een knipoog naar de blauwe kleur die de politie van Hong Kong gebruikt om hun uniformen te verven. Deze collectie zal zeker voor wat controverse zorgen. Gelukkig is dit nog maar de eerste van vele op de politie geïnspireerde collecties die zullen worden gelanceerd.

Reebok

De nieuwste samenwerking van Reebok met de twee modemerken is VETEMENTS. De lijn heeft een bovenwerk van mesh en rubber met een grove leerachtige zool. Het merkaccent en de gespleten buitenzool optimaliseren de flexibiliteit en minimaliseren het gewicht. De VETEMENTS x Reebok Spike Runner 400 heeft een slank design en kost 760 dollar.

In samenwerking met het Russische streetwearlabel VETEMENTS heeft Reebok de Reebok Pump-technologie gecombineerd met een sokachtig bovenwerk. Het bovendeel reikt tot het midden van het scheenbeen om een sok na te bootsen. Het bovenwerk heeft ook een atletische tussenzool en een gesplitst ontwerp dat een bovenwerk van leer en mesh combineert met een luchtcompressie-inzetstuk. Het resultaat is een schoen met een ongeëvenaarde stijl.

De Reebok VETEMENTS InstaPump Fury is een samenwerking waar al lang over gespeculeerd wordt. Het is nu verkrijgbaar in een pop-up winkel in Seoul. Het is echter nog niet internationaal uitgebracht. De twee merken hebben samengewerkt aan vier verschillende kleurstellingen. Elke schoen heeft een intarsia met logo op de zijkant, een EVA-middenzool met kleurblok en een rubberen zool met structuur. Bovendien hebben de schoenen een bovenwerk van canvas of tech-stof met de kenmerkende InstaPump-technologie.

De samenwerking tussen Reebok en Vetements blijkt een groot succes te zijn. De twee bedrijven hebben al verschillende sneakers samen geproduceerd, van een InstaPump in retrostijl tot een paar letterlijke soksneakers. Eerder dit jaar onthulde het door Demna Gvasalia geleide label een gespijkerde versie van de Vetements-sneaker. Tijdens Paris Fashion Week onthulde het label negen nieuwe versies van de sneaker.

VETEMENTEN online winkel

Als u geïnteresseerd bent in een unieke stijl, moet u zeker eens een kijkje nemen in de VETEMENTS online shop. De naam VETEMENTS vertaalt zich als “kleding”. De ontwerpen van het modehuis hebben een indrukwekkende constructie. Het merk werd in 2009 opgericht door Demna en Guram Gtvasalia en is een echte buitenbeentje in de mode-industrie. Hun doel is om kleding te creëren die individualiteit en stijl belichaamt.

De VETEMENTS online shop biedt kleding voor mannen en vrouwen die onconventioneel is en geïnspireerd door een cultuur die traditie en conformiteit afwijst. Het doel van het merk is om het modesysteem te veranderen door middel van innovatieve en edgy kleding en accessoires. Om hun producten te kopen, klikt u gewoon op de knop “Nu kopen” op hun website. Het is gemakkelijk te vinden wat u zoekt en u kunt besparen als u meerdere artikelen koopt.

Net als Celine zal Vetements geen fysieke winkels binnengaan om de e-commerceverkoop te bevorderen. Het succes van het label zou andere ontwerpers echter kunnen inspireren om e-commercewinkels op te zetten om hun collecties te verkopen. En aangezien Demna Gvasalia’s visie zo uniek is, is het moeilijk om het niet op te merken. De online winkel is een geweldige plek om de nieuwste looks uit de VETEMENTS collectie te ontdekken.

Of je nu op zoek bent naar een nieuw paar sneakers of een sportief vest, VETEMENTS heeft het perfecte paar voor jou. De selectie is divers en stijlvol, met een breed scala aan kleuren en stijlen. De t-shirts, sweatshirts en sportbroeken zijn allemaal geweldige manieren om jezelf te uiten terwijl je comfortabel zit. En het beste deel is dat je ze overal kunt dragen! Je hoeft je geen zorgen te maken dat je stijl botst met je outfit!

Titel

Nach oben