Rhude

Rude nader bekeken

Rhude werd in 2013 opgericht door Rhuigi Villasenor en is een streetwearmerk dat zich richt op een cleane, moeiteloze stijl en streetweargevoeligheden. Het merk legt de nadruk op kwaliteitsstoffen en een onberispelijke pasvorm, wat resulteert in kleding die jeugd en elegantie viert. Het merk wordt gesteund door talrijke beroemdheden. Hoewel Villasenor inspiratie put uit zijn ervaringen als straatartiest, zijn zijn ontwerpen high-fashion en geschikt voor de moderne man.

Rhude is een streetwear merk

Het succes van Rhude is geen geheim. Het merk werd opgericht door ontwerper Rhuigi Villasenor en heeft sindsdien bekendheid verworven in LA en daarbuiten. Bekende fans zijn LeBron James, Justin Bieber, Odell Beckham Jr en Kevin Durant. Zelfs beroemdheden als Jay-Z, Justin Bieber en Adam Levine hebben de kleding van Rhude gedragen. Laten we eens nader kijken naar het bedrijf en wat het te bieden heeft.

De oprichter van Rhude, Rhuigi Villasenor, komt uit Los Angeles en heeft het kleermaken van zijn moeder geleerd. Tegenwoordig verwerkt hij zijn eigen persoonlijke verhaal in zijn collecties, voortbouwend op de esthetische codes die het label al heeft gevestigd. Hoewel hij opgroeide in Los Angeles, verkent Villasenor in zijn werk thema’s als consumentisme en sociaal gedrag. De dameskleding van Rhude bestaat uit op maat gemaakte looks die comfortabel en stijlvol zijn.

De filosofie van “Nieuwe Amerikaanse Luxe” wordt weerspiegeld in de ontwerpen van Rhude. De SS21-collectie bestaat uit een reeks stijlvolle loungewear die nostalgische referenties en Amerikaanse iconografie combineert. Beroemde persoonlijkheden die het merk dragen zijn onder meer ASAP Rocky, The Weeknd, Daniel Kaluuya en The Carters. De “Nieuwe Amerikaanse Luxe” komt duidelijk naar voren in de ontwerpen van Rhude, die doen denken aan luxueuze loungewear.

Het bedrijf begon met het ontwerpen van een zwart-wit bandana T-shirt voor zijn eerste collectie in 2012. Villasenor deelde zijn ontwerp op Instagram, en binnen enkele dagen waren honderden mensen geïnteresseerd in het kopen van het T-shirt. Hoewel hij aanvankelijk weigerde het T-shirt te produceren, maakte zijn vriend, een beroemd musicus, uiteindelijk een uitzondering. Dit T-shirt werd al snel een virale hit, en Rhude is sindsdien een wereldwijd streetwearmerk geworden.

Hoewel Villasenor geen formele mode-opleiding heeft genoten, heeft zij van haar moeder, die kleermaker is, geleerd het vak te leren. Ze begrijpt het ambacht van kleding maken, en haar doel is om met elke collectie verhalen te vertellen. RHUDE is ook een persoonlijk merk en volgt als zodanig de reis van de oprichter van jeugd tot volwassenheid. Haar succes heeft een indrukwekkende aanhang gecreëerd en het bedrijf blijft met het merk meegroeien.

Naast de bloeiende streetwear business is Rhude ook een luxueus streetwear merk dat furore maakt in de modewereld. Het in Los Angeles opgerichte bedrijf is een toonaangevende vernieuwer van hedendaagse streetwear en heeft een grote schare beroemdheden aan zich weten te binden. Oprichter Rhuigi Villasenor, 29, werd onlangs benoemd tot creatief directeur bij Bally. Bally heeft al vijf jaar geen creatief directeur meer aangesteld, nadat Pablo Coppola het merk van 2014 tot 2017 leidde. Voorheen werd het bedrijf geleid door de hoofden van schoenen, accessoires en prêt-à-porter.

Inspiratie gebaseerd op Villasenor’s persoonlijke verhalen

De autobiografie van de auteur, Rain of Gold, werd uitgegeven door een kleine uitgeverij die gespecialiseerd is in Latino-literatuur en werd een bestseller. Het is vertaald in zeven talen en wordt gebruikt op scholen in de hele Verenigde Staten. De auteur schreef ook zijn memoires “Burro Genius”, waar hij 40 jaar aan werkte. Als kind leed hij aan dyslexie en ging hij naar een openbare school waar hij, als hij Spaans sprak, door de leraren in elkaar werd geslagen. Na het lezen van de roman was Villasenor vastbeslotener dan ooit om haar passie voor zelfexpressie en sociaal activisme voort te zetten.

De twee ontmoetten elkaar via een wederzijdse vriend en mentor. In die tijd werden zij dikke vrienden en mentors. Villasenor’s liefde voor boeken begon te groeien naarmate hij las. Hij begon te schrijven in de achtste klas en publiceerde uiteindelijk negen romans. Naast zijn persoonlijke leven wordt het verhaal verteld van een jongeman die in de elfde klas van school ging, door Mexico reisde en in het leger diende. Maar ondanks de kansen die hij kreeg, droomde hij ervan een groot schrijver te worden.

Wild Steps of Heaven is een prequel op Rain of Gold. Het boek gaat over Jose Villasenor, een jonge boerenjongen die met zijn ouders in de hooglanden van Jalisco woont. Zijn trotse, in Spanje geboren vader kijkt op hem neer, maar zijn weerbarstige en ongetemde paard inspireert hem om te vechten voor gerechtigheid en vrijheid. Jose raakt al snel betrokken bij de Mexicaanse Revolutie en keert als held naar huis terug nadat hij een corrupte officier heeft ontmaskerd.

De ontwerper is gepassioneerd over het verwerken van vintage mode en verhalen in zijn kleding. De roaring 20s, de Rat Pack van de jaren 60 en Slim Aaron zijn slechts enkele van de stijlen die Villasenor in zijn collectie verwerkt. Elke collectie is geïnspireerd op zijn persoonlijke ervaringen en de verhalen die hij in zijn leven heeft meegemaakt. Het merk wordt gesteund door beroemdheden als LeBron James, BTS en Kendrick Lamar.

Naast de rijken en beroemden, is de schoenencollectie van Rhude een stap naar de toekomst. Het was oorspronkelijk in de verkeerde maat geleverd aan modellen die nieuwe schoenen droegen op de show. Maar wat bleek, er werd een nieuwe schoen gemaakt en de productielijn bracht meteen 150.000 dollar op. En Villasenor is er enorm trots op. En nu hoopt hij op een dag een Europese villa te ontwerpen.

Het boek is een viering van het leven en de reizen die daartoe leiden. De auteur van het boek is een gepromoveerd psycholoog, een academisch medewerker en een internationaal bemiddelaar. In dit boek verweeft hij psycho-spirituele studies van de relatie mens-aarde, animistische tradities en contemplatieve wijsheid. Het is niet zomaar fictie, maar een reis naar het hart van het menselijk bewustzijn.

De collectie weerspiegelt een gevoel van “westerse expansie”

De inspiratie voor Rhude’s lente/zomer 2020 collectie zijn de zeven watervallen van Colorado. Oprichter Rhuigi Villasenor kwam een oud pamflet over de watervallen tegen en was geïntrigeerd door de dubbele betekenis van het woord. De collectie is een eerbetoon aan de verspreiding van de westerse cultuur. Villasenor groeide op in Californië en Mexico, maar de collectie is geworteld in Amerika en de westerse expansie.

Een gevoel van kosmopolitisme doordringt Rhude’s ontwerpen. Villasenor heeft in het verleden samengewerkt met McLaren en elementen van de kosmopolitische wereld in hun ontwerpen gebracht. Haar nieuwste collectie omvat gebreide kleding, leren jassen en joggingpakken. Hoewel Villasenor’s visie dit seizoen iets verfijnder is, drukt ze nog steeds haar stempel op de industrie.

Villasenor heeft geen formele mode-opleiding, maar heeft het aan zijn moeder te danken dat hij kleermaker is. Zijn vermogen om stijlvolle ensembles te creëren en verhalen te vertellen is duidelijk in elke collectie. RHUDE’s verhaal loopt parallel met dat van Villasenor, en weerspiegelt zijn persoonlijke ontwikkeling van jeugd tot volwassenheid. Het merk is sindsdien verder geëvolueerd dan zijn debuut op de Paris Fashion Week en toonde zijn eerste volledige collectie voor het Franse luxemerk Bally.

Rhude online winkel

Als je op zoek bent naar coole en stijlvolle t-shirts, ben je hier aan het juiste adres. Vervaardigd uit katoen van hoge kwaliteit, combineren de Rhude t-shirts functioneel comfort met esthetiek en vakmanschap. Een favoriet in de Rhude online shop is de Trackside Quarter-Zip. Het gestroomlijnde, minimalistische ontwerp en het hoogwaardige vakmanschap maken dit stuk tot een goede investering. U kunt ook een selectie van andere stijlen vinden.

Rhude Clothing is een Filipijns-Amerikaans merk, opgericht door ondernemer Rhuigi Villasenor in Los Angeles, Californië. Geïnspireerd door het werk van zijn moeder als naaister van schooluniformen, begon Villasenor T-shirts en hoodies te verkopen. Het iconische zwart-witte bandana t-shirt katapulteerde het merk naar roem en werd onderschreven door Kobe Bryant en Kendrick Lamar. Het merk is geworteld in streetwear gevoeligheden, met behulp van fijne stoffen en perfecte pasvormen.

Titel

Nach oben